SAAT/GÜN
|
1. GÜN
|
09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Açılış/Tanışma/Etkinliğin tanıtımı
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Şaban KARGİGLİOĞLU
|
DERS KONUSU: Etkinliğin tanıtımı, tanışma ve TÜBİTAK 2237 Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı 2237-A
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste, katılımcılar ve eğitim programı dâhilinde eğitmenler tanıştırılacaktır. Etkinliğin amacı, kapsamı adaylara sunulacaktır. TÜBİTAK 2237 Bilimsel eğitim etkinlerini destekleme programı 2237 – A Türkiye’nin Gastronomik Coğrafi İşaretli Ürünleri Eğitimi amaç ve kapsamı anlatılacaktır.
|
10:00 -10:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Coğrafi İşaret Kavramı
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Saniye Gül GÜNEŞ
|
DERS KONUSU: Türkiye’de Coğrafi işaret, Geleneksel ürün adı, Mahreç İşaret, Menşei İşaret kavramı,
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste öğrencilere Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından coğrafi işaret ve çeşitleri anlatılacaktır. Tüketiciler için ürünün kaynağını, karakteristik özelliklerini ve ürünün söz konusu karakteristik özellikleri ile coğrafi alan arasındaki bağlantıyı gösteren ve garanti eden kalite işaretidir. Coğrafi işaret tescili ile kalitesi, gelenekselliği, yöreden elde edilen hammaddesi ile yerel niteliklere bağlı olarak belli bir üne kavuşmuş ürünlerin korunması sağlanır. Menşe adı Bir ürünün, tüm veya esas nitelikleri belirli bir coğrafi alana ait doğal ve beşeri unsurlardan kaynaklanıyorsa bu durumdaki coğrafi işaretlere “menşe adı” denir. Mahreç işareti Belirgin bir niteliği, ünü veya diğer özellikleri itibarıyla belirli bir coğrafi alan ile özdeşleşmiş olan; üretim, işleme ya da diğer işlemlerinden en az birinin belirlenmiş coğrafi alan içinde gerçekleşmesi gereken ürünlerin konu olduğu coğrafi işaretlere “mahreç işareti” denir. Menşe adı veya mahreç işareti kapsamına girmeyen ilgili piyasada bir ürünü tarif etmek için geleneksel olarak en az otuz yıl süreyle kullanıldığı kanıtlanan adlar, aşağıdaki şartlardan en az birini sağlaması hâlinde geleneksel ürün adı olarak tanımlanır.
|
11:00 -11:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Turizm ve Gastronomi İlişkisi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Gökhan AYAZLAR
|
DERS KONUSU: Turizm eğilimleri, Gastronomi turizmi kavramı,
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste öğrencilere değişen ve gelişen turizm trendleri hakkında bilgi verilecektir. “Sürdürülebilir Turizm Programı” kapsamında turizmde yeşil dönüşümün sağlanması için yürütülen çalışmaların gastronomide uygulama alanları anlatılacaktır. Gastronomi turizminin yöresel sürdürülebilir kalkınmaya etkileri ve bu konuda sahip olunan fırsatlar aktarılacaktır.
|
12:00 -12:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Gastronomi Turizmi ve Coğrafi İşaret
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Javier ARIFUDDIN, Doç. Dr. Şaban KARGİGLİOĞLU
|
DERS KONUSU: Gastronomi turizminde coğrafi işaretli ürünleri yeri ve önemi
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Turistleri gastronomi turizmine yönelten sebepler aktarılacaktır. Bu faktörler arasında coğrafi işaretli ürünlerin yeri ve önemi dünyadan ve Türkiye’den örneklerle anlatılacaktır.
|
Öğle Arası
|
14:00 -14:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Ege bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Vasfiye Hazal ÖZYURT
|
DERS KONUSU: Ege bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: Ege bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda İzmir, Manisa, Aydın ve Denizli illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
15:00 -15:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Ege bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Reyhan ARSLAN AYAZLAR
|
DERS KONUSU: Ege bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: Ege bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda Afyonkarahisar, Muğla, Kütahya ve Uşak illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
16:00 -16:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Akdeniz bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Begüm İLBAY VATAN
|
DERS KONUSU: Akdeniz bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: Akdeniz bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda Antalya, Burdur, Isparta ve Mersin illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
17:00 -17:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Akdeniz bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Begüm İLBAY VATAN
|
DERS KONUSU: Akdeniz bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: Akdeniz bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda Adana, Hatay ve Osmaniye illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
Toplam Ders Sayısı=8
|
SAAT/GÜN
|
2. GÜN
|
09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Karadeniz bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Serkan ÇALIŞKAN
|
DERS KONUSU: Karadeniz bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: Karadeniz bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda Artvin, Rize, Giresun, Gümüşhane, Ordu ve Trabzon illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
10:00 -10:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Karadeniz bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Serkan ÇALIŞKAN
|
DERS KONUSU: Karadeniz bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: Karadeniz bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda Çorum, Kastamonu, Sinop, Samsun, Amasya, Zonguldak, Bolu ve Tokat illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
11:00 -11:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Güneydoğu Anadolu bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Bilim Uzmanı Nesrin ÖZER
|
DERS KONUSU: Güneydoğu Anadolu bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: Güneydoğu Anadolu illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda Gaziantep, Mardin, Şanlıurfa ve Diyarbakır illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
12:00 -12:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Güneydoğu Anadolu bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Bilim Uzmanı Nesrin ÖZER
|
DERS KONUSU: Güneydoğu Anadolu illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: Güneydoğu Anadolu illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda Adıyaman, Batman, Siirt, Kilis ve Şırnak illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
Öğle Arası
|
14:00 -14:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Marmara bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Elif Zeynep ÖZER
|
DERS KONUSU: Marmara bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: Marmara bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda her Tekirdağ, Çanakkale, Edirne ve Kırklareli illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
15:00 -15:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Marmara bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Öğr. Üyesi Elif Zeynep ÖZER
|
DERS KONUSU: Marmara bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: Marmara bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda her İstanbul, Bursa, Balıkesir, Sakarya, Kocaeli ve Yalova illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
16:00 -16:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: İç Anadolu bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ercan KARAÇAR
|
DERS KONUSU: İç Anadolu bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: İç Anadolu bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda Ankara, Konya, Kayseri, Eskişehir, Aksaray, Niğde ve Nevşehir illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
17:00 -17:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: İç Anadolu bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Ercan KARAÇAR
|
DERS KONUSU: İç Anadolu bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
DERS İÇERİĞİ: İç Anadolu bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda Sivas, Yozgat, Kırıkkale, Karaman, Kırşehir ve Çankırı illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
Toplam Ders Sayısı=8
|
SAAT/GÜN
|
3. GÜN
|
09:00 - 09:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Doğu Anadolu bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Adnan ACAR
|
DERS KONUSU: Doğu Anadolu bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
- DERS İÇERİĞİ: Doğu Anadolu bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda her Erzincan, Erzurum, Iğdır, Ardahan, Kars ve Ağrı illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
10:00 -10:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Doğu Anadolu bölgesi
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Adnan ACAR
|
DERS KONUSU: Doğu Anadolu bölgesi illerine ait coğrafi işaretli gastronomik ürünler
|
- DERS İÇERİĞİ: Doğu Anadolu bölgesi illeri içerisinde yer alan gastronomik coğrafi işaretli ürünler belirlenir. Bu ürünlerin tescilli reçeteleri değerlendirilir. Yapılan okumalar sonucunda her Elâzığ, Malatya, Tunceli, Van, Bingöl, Muş, Hakkâri ve Bitlis illerine ait alternatif menüler oluşturulur. Coğrafi işaretli ürünlerden oluşan bu menüler menü planlama ilkeleri dikkate alınarak tasarlanır.
|
11:00 -11:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Coğrafi işaret başvuru
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Selma ATABEY
|
DERS KONUSU: Yöreye ait bir gastronomik ürün için coğrafi işaret başvurusu
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste öğrencilerin coğrafi işaret başvurusunda bulunma süreçlerine ilişkin farkındalıklarını sağlayarak coğrafi işaret başvuru dosyası oluşturma konusunda girişimcilik becerilerinin artırılması amaçlanmaktadır. Coğrafi işaret başvurusu yapılmamış ancak coğrafi işaretin üç ana öğesinden biri içerisinde değerlendirilebilecek bir ürün belirler. Belirlenen bu ürün için coğrafi işaret başvuru süreçlerine uygun olarak bir başvuru formu hazırlama için planlama gerçekleştirir.
|
12:00 -12:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Coğrafi işaret başvuru formu
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Selma ATABEY
|
DERS KONUSU: Gastronomik bir ürün için coğrafi işaret başvuru formu doldurma
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste öğrencilerin coğrafi işaret başvurusunda bulunma süreçlerine dâhil olması amacıyla örnek bir başvuru formu hazırlamaları amaçlanır. Başvuru formunun hangi kurum ve kuruluşlar aracılığıyla hazırlanacağı, formun hazırlanmasında gerekli olan bilgi ve belgeler aktarılır. Bir önceki derste belirlenen gastronomik ürün ile ilgili olarak coğrafi işaret başvuru formu katılımcılar tarafından hazırlanır.
|
ÖĞLE ARASI
|
14:00 -14:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Coğrafi işaretli yöresel ürünlerden menü hazırlama
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Şaban KARGİGLİOĞLU, Doç. Dr. Selma ATABEY, Dr. Öğr. Üyesi Serkan ÇALIŞKAN, Öğr. Gör. Adnan ACAR, Bilim Uzmanı Nesrin ÖZER, Arş. Gör. Bahar Sena YILMAZ.
|
DERS KONUSU: Coğrafi işaretli yöresel ürünlerden menü hazırlanması mentör eşleşmesi
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste coğrafi işaretli ürünlerden başlangıç/ana yemek/ çorbadan oluşan menü hazırlanması için mentör eşlemleri gerçekleştirilecektir. Menü planlama ilkeleri doğrultusunda oluşturulacak menüler reçetelerine uygun olarak yapılacaktır.
|
15:00 -15:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Coğrafi işaretli yöresel ürünlerden menü hazırlama
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Şaban KARGİGLİOĞLU, Doç. Dr. Selma ATABEY, Dr. Öğr. Üyesi Serkan ÇALIŞKAN, Öğr. Gör. Adnan ACAR, Bilim Uzmanı Nesrin ÖZER, Arş. Gör. Bahar Sena YILMAZ.
|
DERS KONUSU: Coğrafi işaretli yöresel ürünlerden menü hazırlanması ön hazırlık
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste coğrafi işaretli ürünlerden hazırlanan menülerin oluşturulması için ön hazırlık yapılacak. Öğrenciler mentörleri eşliğinde hazırlayacakları menüde kullanacakları yiyecek malzemelerini ve gerekli araçları hazırlayacaklardır. Mutfak tezgâhlarına yapacakları hazırlıklar katılımcıların yapım aşamasında planlı hareket etmelerine katkı sağlayacaktır.
|
16:00 -16:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Coğrafi işaretli yöresel ürünlerden menü hazırlama
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Şaban KARGİGLİOĞLU, Doç. Dr. Selma ATABEY, Dr. Öğr. Üyesi Serkan ÇALIŞKAN, Öğr. Gör. Adnan ACAR, Bilim Uzmanı Nesrin ÖZER, Arş. Gör. Bahar Sena YILMAZ.
|
DERS KONUSU: Coğrafi işaretli yöresel ürünlerden menü hazırlanması yapım aşaması
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste coğrafi işaretli ürünlerden başlangıç/ana yemek/ çorbadan oluşan menünün yapımı gerçekleştirilecektir. Öğrenciler 4’er kişilik beş grup halinde mentörlerinin rehberliğinde ve menü planlama ilkeleri doğrultusunda oluşturulacak menüler reçetelerine uygun olarak yapılacaktır.
|
17:00 -17:45
Ders Saati: 1
|
DERS ADI: Coğrafi işaretli yöresel ürünlerden menü hazırlama
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Şaban KARGİGLİOĞLU, Doç. Dr. Selma ATABEY, Dr. Öğr. Üyesi Serkan ÇALIŞKAN, Öğr. Gör. Adnan ACAR, Bilim Uzmanı Nesrin ÖZER, Arş. Gör. Bahar Sena YILMAZ.
|
DERS KONUSU: Coğrafi işaretli yöresel ürünlerden hazırlanan menülerin sunumu
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu derste hazırlanan ürünlerin sunumu gerçekleştirilecektir. Ürünleri hazırlayan gruplar diğer katılımcı gruplara menüleri hakkında açıklama yapacaktır. Diğer gruplar tarafından tadımı gerçekleştirilecektir.
|
Toplam Ders Sayısı=8
|